تقویم مناسبت ها

تقویم مناسبت ها

تاریخ انتشار :

یکی از مهم ترین شیوه های بازاریابی در چند سال اخیر اطلاع رسانی در ارتباط با محصولات و خدمات سازمانی است که در آن کار می کنید. آگاهی دادن نیز یکی از مهم ترین شیوه های انتقال محتواست.
اگر شما از اون دسته کسایی هستید که به طور مداوم چندین صفحه توی مرورگرهای کامپیوتر باز کردید یا چندین نشریه و مقاله مختلف رو علامت گذاری کردید و به آن ها رجوع می کنید، یا مطالب متعدد  رو با استیک نوت های رنگارنگ اطراف مانیتور چسبانده اید، ذهن شما آشفتگی رو در عین هدفمندبودن تجربه می کند.
شما به عنوان یک مدیر یا یک سرپرست مسئولیت به نتیجه رساندن یک هدف از پیش تعیین شده را دارید و در این مسیر نیازمندی ابزاری برای برنامه ریزی می باشید. در صورتی که فعالیت شما در تیم بازاریابی یا مدیریت ارتباط با مشتری باشید، احتمالا عنوان تقویم محتوا را شنیده اید.

تقویم محتوا یک گردش کار بصری است که به تیم تولیدکنندگان محتوا کمک می کند تا کار خود را به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه برنامه ریزی کنند.

تقویم های محتوا می توانند به شما در پیگیری انواع محتوا، کانال های تبلیغاتی، نویسندگان و مهمتر از همه، تاریخ های انتشار مطالب کمک کنند.
بدون وجود یک بستر مورد توافق همگان برای برنامه ریزی، نوشتن و زمان بندی ایجاد محتوا در هر هفته، می توانید خود را در انبوهی از ضرب الاجل های از دست رفته، پست های وبلاگ ویرایش نشده و مقدار زیادی تنش تیمی بیابید.

ویژگی های تقویم محتوا

بد نیست بدانید عموما چیزی به نام تقویم محتوای کامل وجود ندارد و همه چیز به نیازهای تیم شما بستگی دارد. با این حال چند سوال وجود دارد که باید از خود بپرسید تا تعیین کنید که تقویم محتوای شما چگونه باید باشد:

⭕هر چند وقت یکبار قرار است محتوا منتشر  کنید؟ آیا مطالبی که در دست دارید، قرار است هر روز پخش شوند؟ یا یک بار در هفته؟ آیا قرار است چندین بار در روزمحتوا منتشر کنید؟
در این گام بررسی کنید چند بار قرار است محتوای شما منتشر شود تا بهترین انتخاب را برای تقویم محتوای خود را پیدا کنید.
⭕ آیا بیش از یک نوع محتوا ایجاد می کنید؟ اگر قرار است مثلا هم در آپارات یا یوتیوب محتوا منتشر کنید و هم در وبلاگ مرتبط با وب سایت شرکت، باید بین تقویم محتوای این دوموضوع تمایز قائل شوید.
⭕ چند نفر قرار است از تقویم محتوا مجموعه استفاده کنند؟ بهترین تقویم‌های محتوا به چندین نفر اجازه می‌دهند تا در مورد مناسبت هایی که در تقویم محتوا وجود  دارد برنامه ریزی کنند، همفکری کنند و در مواقف لزوم نسبت به مشارکت در یک رویداد بازخورد ارائه دهند.
⭕ محتوای شما قبل از منتشر شدن چه مراحل مختلفی را قرار است طی کند؟ مسیری که برای  انتشار محتوای شما در نظر گرفته شده چقدر پیچیده است؟ آیا فرآیند بررسی یا تأیید قابل توجهی وجود دارد که هر قطعه از محتوا طی می کند؟ خیلی مهم است که مطمئن شوید تقویم شما می تواند بین دو تکلیف مشابه که در مراحل مختلف هستند تمایز قائل شود.
⭕ از چه  فرمتی برای سازماندهی تقویم محتوا استفاده خواهید کرد؟ شما باید سیستمی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با اهداف شما و جریان کاری تیم شما همسو باشد.

تقویم مناسبت ها در نرم افزار CRM برهان

قابلیتی که ما در نرم افزار CRM برهان طراحی کرده ایم فراتر از تقویم محتوا  بوده و عنوان آن را تقویم مناسبت ها نام گذاری کرده ایم. این تقویم دو رویکرد را دنبال می کند. رویکرد نخست افزایش حس وفاداری و ایجاد اعتماد در شرکای تجاری درون سازمانی و برون سازمانی است. بخش دوم برنامه ریزی برای برگزاری کمپین ها و جشنواره ها جهت رسیدن به اهداف فروش و بازاریابی است.
تقویم مناسبت ها به دنبال برنامه ریزی برای فعالیت های در پیش رو در سطح یک سازمان است و به دنبال این است که تمامی ارکان بازاریابی و فروش با مناسبت هایی که برای همگان دارای اهمیت است در یک صفحه به اشتراک گذاشته شود. رویداد هایی که قرار است تنها یکبار مشخص شوند یا رویدادهایی که قرار است به شکل دوره ای مورد توجه قرار گیرند در این تقویم مشخص می شود. می توان متناسب با رویدادها ضرب الاجل تعیین کرد و با کمک ابزارهای پیامک یا ایمیل اقدام به اطلاع رسانی نمود.

منافع ایجاد تقویم محتوا

هرچند تنظیم و سازماندهی تقویم محتوا زمان بر است، اما استفاده آن تأثیر زیادی بر کیفیت بازاریابی محتوای شما می تواند داشته باشد؛ مهم ترین مزیت های بکارگیری تقویم محتوا به شرح زیر است:

📌 کیفیت و ثبات محتوا را بهبود می بخشد. برنامه‌ریزی از قبل محتوا، ایجاد متن محتوایی منسجم را برای شما آسان‌تر می‌کند تا مخاطبانتان به آن اعتماد کنند.
علاوه بر این، تقویم محتوا، ساختاری رو در اختیار شما می گذارد تا به شکل خوشه ای محتوا ایجاد کنید. با کمک تقویم محتوا روی ایده پردازی و تولید محتوا به طور جداگانه تمرکز می کنید و به شما انرژی و تمرکز بیشتری برای ایجاد محتوای با کیفیت داده می شود.
📌شانس بیشتری برای نوآوری داده می شود. بر اساس تحقیقات HubSpot در سال 2022، بیش از نیمی از بازاریابان در سال 2021 بر روی استراتژی های بازاریابی متمرکز شدند. از این تعداد، 83 درصد دو تا چهار دفعه روی استراتژی های جدید متمرکز شدند.
تغییر تنها عامل ثابت در استراتژی بازاریابی است. با یک تقویم محتوا، دید واضحی از اینکه چه محتوایی با استراتژی جدید شما مطابقت دارد و کجا باید نوآوری کنید، دارید. این رویکرد همچنین به شما زمان و فضا می دهد تا به زوایای خلاقانه برای هر قطعه از محتوا فکر کنید.
📌از مسئولیت پذیری پشتیبانی می کند. بازاریابی محتوا دارای جزئیات زیادی است. لازم نیست همه بدانند چه وبلاگ یا هشتگ چه زمانی پست می شود، اما یک تقویم محتوا می تواند به همه اعضای تیم شما کمک کند تا پاسخگوی قطعات خود در پازل باشند.
📌فرآیندها را ساده می کند. همانطور که تجارت شما رشد می کند، ممکن است متوجه شوید که برخی از فرآیندها نیز پیچیده تر می شوند. تحقیقات HubSpot می گوید که بازاریابان به طور متوسط ​​5 ساعت در روز را صرف کارهای مدیریتی و عملیاتی می کنند. اما یک تقویم محتوا می تواند این فرآیندها را ساده کند. تقویم محتوا به تیم شما یک نمای کلی آسان از کل پروژه، سه ماهه یا کمپین از ابتدا تا انتها بدهد. این به بخش ها و تیم های مختلف کمک می کند تا تلاش های خود را هماهنگ و ساده کنند.
📌کار تیمی بهتر 18 درصد از بازاریابان برای یافتن استعدادهای برتر مشکل دارند و 17 درصد با تمرینات تیمی مشکل دارند. فرآیندهای ساده و مسئولیت پذیری بهتر به این معنی است که تیم شما می تواند بهتر با هم کار کند. این به هر یک از اعضای تیم شما امکان می دهد زمان بیشتری را با استفاده از توانایی های منحصر به فرد خود برای ایجاد محتوای عالی برای کسب و کار خود صرف کنند. همچنین آموزش و حفظ بهترین کارمندان شما را ساده می کند.
📌تجربه تیم شما را بهبود می بخشد. یک تقویم محتوا یک برنامه ثابت و یک تجربه بهتر برای کارمندان ایجاد می کند. این باعث کاهش استرس و عدم اطمینان می شود که می تواند منجر به فرسودگی شغلی در تیم های بازاریابی شود.
📌نگاه شما را به داده ها شفاف تر می کند. تقویم های محتوا سوابقی واضح از موارد زیر را ارائه می دهند؛ انواع محتوا اطلاعاتی که باید در محتوای منتشر شده گنجانده شوندچه زمانی منتشر شود.

تقویم مناسبت ها در برهان ابزاری برای اطلاع رسانی های سازمانی است. کاربران با  برنامه های آتی سازمان می توانند آشنا شوند. در صورتی که بخواهید مناسبت ها، جشنواره ها، نمایشگاه ها، کمپین های گوناگون و ... را از پیش برنامه ریزی کنید با کمک تقویم مناسبت ها می توانید اطلاع رسانی ها را یکپارچه و مسنجم کنید. در این تقویم تمامی اطلاعاتی که واحد روابط عمومی و یا بازاریابی شما نیاز دارد قابل تنظیم می باشد. یادآوری مناسبت های سازمانی و فردی، نمایشگاه ها، کمپین های آتی، جشنواره ها و ... می تواند روی یک پلتفرم قابل مشترک قابل برنامه ریزی برای واحد های مسئول شود.

پرسش و پاسخ 


دسترسی تقویم مناسبت ها در اختیار چه کسانی است؟ معمولا دسترسی این تقویم در اختیار تیم بازاریابی، روابط عمومی، مدیر عامل (وحتی مدیر منابع انسانی) و سایر افرادی است که جهت ایجاد و بهبود ویترین سازمانی اقدام می کنند.  


چه مطالبی در تقویم محتوا درج می شود؟ در هر نوع مناسبتی که قرار است برای دیگران به شکل عمومی پیام ارسال شود(مثل تبریک سال نو، روز مادر، روز پدر، تاریخ تولد و ..)، کمپین های بازاریابی، جشنواری های عمومی، نمایشگاه ها  و ...


مقالات مرتبط
10 اشتباه رایج بازاریابان در  ایجاد سرنخ

10 اشتباه رایج بازاریابان در ایجاد سرنخ

مشتریان راضی بزرگترین فرصت بازاریابی هستند

مشتریان راضی بزرگترین فرصت بازاریابی هستند

دیدگاه شما

لطفا فرم را تکمیل فرمایید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Thank you! Your message has been sent.
Unable to send your message. Please fix errors then try again.