هفت نمونه داشبورد فروش پر کاربرد

هفت نمونه داشبورد فروش پر کاربرد

تاریخ انتشار :

استفاده از داشبورد فروش روز به روز بیشتر می شود. در صورتی که از این گزارشات به نحو شایسته ای استفاده شود و شاخص های مطلوبی گردآوری شده باشد، سرعت تصمیم گیری در سازمان ها تغییر پیدا می کند. در این نوشتار هفت نمونه از داشبوردهایی که واضح ترین تصویر را از فروش و سلامت کسب و کار به شما ارائه می دهند، ساده هستند، در سراسر سازمان فروش قابل مشاهده هستند و باید توسط داده های واقعی پشتیبانی شوند، معرفی می شوند.  این هفت داشبورد فروش معمولا توسط اکثر سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. اطلاعات این مقاله بر اساس ارزیابی انجام شده در وب سایت های خارج از کشور بدست آمده است.

1. داشبورد وضعیت فروش

👩‍💻برای چه کسانی است: مدیران و سرپرستات فروش

شاخص هایی که مورد استفاده قرار میگیرند، شامل: درآمد کل  تیم، مبلغ کل معامله در لاین فروش، میانگین درصد تحقق پیش بینی ها و دقت پیش‌بینی است.
⏱زمان استفاده: روزانه یا هفتگی

چرا داشبورد وضعیت فروش مهم است؛  به داشبورد وضعیت فروش به عنوان یک مرکز فرماندهی فکر کنید. این یک عکس فوری از تمام معیارهای کلیدی است که بر اهداف فروش در سطح تیم تأثیر می گذارد. با دانستن این موارد، می توانید نشانه هایی را مشاهده کنید که نشان می دهد استراتژی فروش کلی باید مورد بازنگری قرار گیرد، مناطق باید دوباره ارزیابی شوند، یا تلاش های توانمندسازی باید تقویت شود.

 2  داشبورد پیش بینی فروش

👩‍💻برای چه کسانی است: مدیران و سرپرستان فروش

شاخص های کلیدی عملکرد شامل: نرخ برد تیم های فروش، میانگین مبلغ معامله، متوسط ​​طول چرخه فروش، ارزش کل لاین فروش

⏱زمان استفاده: هفتگی

چرا داشبورد پیش بینی فروش مهم است: این داشبورد را به عنوان گزارش آب و هوا برای تیم فروش خود در نظر بگیرید. بر اساس آخرین داده‌های فروش، می‌تواند تعیین کند که آیا احتمالاً به اهداف فروش کلی خود دست می‌یابید یا نه و نمایندگان خود را در برابر هر طوفان احتمالی راهنمایی می‌کنید. توصیه می‌کنم هر هفته آن را بررسی کنید تا مشکلاتی مانند حجم پایین سرنخ یا چرخه‌های فروش غیرمعمول طولانی را که ممکن است شما را از رسیدن به اهداف اصلی خود باز دارد، بررسی کنید.

 

3. داشبورد عملکرد نمایندگان فروش

👩‍💻 برای چه کسانی است: مدیران فروش

شاخص‌های کلیدی عملکرد شامل: نرخ تبدیل، تمام درآمد ایجاد شده، درصد به نتیجه رسیدن پیش فاکتورها، مشارکت فعالیت، فرصت‌ها در لاین فروش ، نرخ حفظ مشتری، ریسک‌های بالقوه، سرنخ‌های تولید شده، فرصت‌های فعال در لاین فروش ، میانگین مبلغ معامله و طول چرخه فروش باشد.

⏱زمان استفاده: روزانه یا هفتگی

چرا داشبورد عملکرد نمایندگان فروش مهم است: عملکرد نمایندگان فروش با سه معیار کلیدی به دقت اندازه گیری می شود: نرخ تبدیل، کل درآمد ایجاد شده و درصد دستیابی به سهمیه. وقتی این سه پارامتر را روی داشبورد ترکیب می‌کنید و آن‌ها را نسبت به ماه‌ها، فصل ‌ها یا تکرارهای قبلی مشاهده می‌کنید، می‌توانید ببینید که آیا تکرارهای انجام شده، عملکرد ضعیفی دارند یا مطابق انتظار عمل می‌کنند و عالی پیش می رود.

4. داشبورد تابلوی فروش

👩‍💻 برای چه کسی است: نمایندگان فروش و مدیران

KPIهایی که باید شامل شوند: تعداد سرنخ‌های جدید، لاین فروش جدید تولید شده، درصد دستیابی به سهمیه - همه توسط نماینده

⏱زمان استفاده: فصلی

چرا مهم است: اکثر نمایندگی های فروشی که با آنها همکاری داشته ایم، رقابتی هستند. آنها انگیزه دارند تا با برنده شدن در معاملات بیشتر یا بزرگتر هم تیمی های خود را شکست دهند. با نمایش عملکرد نمایندگان خود برای دیدن کل تیم فروش، آنها را تشویق می‌کنید تا در صدر جدول امتیازات تلاش کنند. با ارائه مشوق‌های اضافی برای کسانی که در پایان فصل به صدر جدول امتیازات می‌رسند، کمی رقابت سالم را تشویق کنید.

یک مزیت اضافه برای مدیران: این داشبورد نشان می‌دهد که کدام نمایندگان ممکن است به مربیگری اضافی نیاز داشته باشند.

5 . داشبورد فروش برد و باخت

👩‍💻برای چه کسانی است: مدیران اجرایی و مدیران فروش

شاخص‌های کلیدی عملکرد شامل: نرخ برد یا نرخ باخت، روند برد/باخت در طول زمان، نرخ ریزش

⏱زمان استفاده: فصلی

چرا داشبورد برد و باخت مهم است: هنگام راه‌اندازی این داشبورد، مطمئن شوید که فیلترهایی را برای صنعت، اندازه کسب‌وکار یا ابعاد دیگر اضافه کرده‌اید تا بتوانید ببینید که محصولات/خدمات شما در کجا طنین‌انداز می‌شوند و در کجا قرار دارند. با استفاده از این اطلاعات، می توانید استراتژی فروش خود را به دقت بررسی کنید و موقعیت محصول را برای بازار هدف خود تنظیم کنید.

6 . داشبورد سرنخ فروش

👩‍💻برای چه کسانی است: نمایندگان فروش و تیم های تولید سرنخ

شاخص‌های کلیدی عملکرد شامل: سرنخ‌های خروجی جدید (از جستجو)، سرنخ‌های ورودی جدید (از تلاش‌های بازاریابی یا تبلیغات)، نرخ برد بر اساس نوع سرنخ

⏱زمان استفاده: هفتگی

چرا داشبورد سرنخ فروش مهم است: با نگاهی دقیق به منبع سرنخ هایی که وارد می کنید و اینکه آیا آنها در حال تبدیل هستند یا نه، می توانید اثربخشی تلاش های جستجو و بازاریابی خود را مشاهده کنید. روی کانال‌هایی تمرکز کنید که سرنخ‌های بسیار واجد شرایطی را برای شما به ارمغان می‌آورند که احتمالاً بسته می‌شوند و سرنخ‌هایی را که هرگز از لاین فروش  عبور نمی‌کنند، رها کنید.

7 . داشبورد آنالیز لاین فروش

👩‍💻 برای چه کسانی مناسب است: مدیران فروش، نمایندگان فروش و تیم های بازاریابی

KPIهایی که شامل: ارزش کل  لاین فروش ، نرخ رشد لاین فروش  (سه ماهه در سه ماهه)، نرخ تبدیل (همچنین می تواند شامل: سرعت لاین فروش ، یا سرعت عبور یک سرنخ از لاین فروش ، و هدف در مقابل لاین فروش  واقعی) باشد.

⏱زمان استفاده: هفتگی

چرا مهم است: برای هر کسب و کاری، نسبت ارزش به فروش لاین فروش  برای رسیدن به اهداف حیاتی است. استاندارد معمولی معمولاً 3:1 است، اما این نسبت بسته به صنعت و نیاز شما تغییر می کند. هر چه که باشد، این داشبورد به شما کمک می‌کند تا لاین فروش تیم خود را زیر نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که پول معامله کافی برای رسیدن به اهداف فروش خود دارید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید 2 میلیون درآمد داشته باشید، احتمالاً می خواهید یک لاین فروش 6 میلیونی ببینید. به طور خلاصه، اگر ارزش لاین فروش شما پایین باشد، بعید است به اهدافی برخورد کنید، بنابراین احتمالاً زمان آن رسیده است که جست‌وجو را افزایش دهید.

عملکرد تیم خود را با داشبوردهای فروش افزایش دهید

راه اندازی داشبوردها فقط شروع کار است. هنگامی که این داشبوردها را در جای خود قرار دادید، بسیار مهم است هر سه ماه یکبار که آنها را بررسی و به روز کنید تا از منسجم بودن آنها اطمینان حاصل کنید. این نگهداری و تعمیرات منظم به شما این امکان را می دهد که از ابزارهای خود بیشترین بهره را ببرید و اطمینان حاصل شود که نمایندگان فروش، مدیران و رهبران شما به طور مداوم بینش هایی را که برای موفقیت و بستن معاملات سریعتر نیاز دارند دریافت می کنند.


مقالات مرتبط
داشبورد فروش چیست؟

داشبورد فروش چیست؟

مدل ارزیابی سرنخ BANT

مدل ارزیابی سرنخ BANT

سرنخ از نگاه بازاریابی و فروش

سرنخ از نگاه بازاریابی و فروش

دیدگاه شما

لطفا فرم را تکمیل فرمایید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Thank you! Your message has been sent.
Unable to send your message. Please fix errors then try again.