چگونه اطلاعات مرتبط با فرمول ساخت هر بچ تولید را شناسایی کنیم؟

چگونه اطلاعات مرتبط با فرمول ساخت هر بچ تولید را شناسایی کنیم؟

تاریخ انتشار :

برای شرکت هایی که محصولات آنها مستقیما با سلامت انسان ها سرو کار دارد، بسیار با اهمیت است که بدانند در تولید هر سری ساخت از محصولات آن ها از چه اقلام و منابعی استفاده شده است. در اینگونه سازمان ها مفهوم لات نامبر (یا بچ نامبر یا سری ساخت یا سفارش ساخت یا ...) به عنوان یک راهکار اثر بخش مورد استفاده قرار میگیرد. محصولاتی که تولیدات آن ها مبتنی بر بچ تولید می باشد، در هر بچ ساخت ممکن است حتی برای تولید یک محصول مشخص نیز از فرمولهای متعددی استفاده نمایند. این تنوع فرمول تنها به ترکیب مواد تشکیل دهنده بر نمی گردد و ممکن است شرایط تولید نیز در کیفیت محصول اثر گذار باشد. ضمن آنکه این احتمال نیز وجود دارد که شرکت تولید کننده برای تولید یک محصول از یک فرمول مشخص استفاده کند ولی مواد اولیه مورد نظر از تامین کنندگان متفاوت گردآوری شود.
اگر محصولات سازمان شما برای هر مشتری به شکل سفارشی تولید می شود یا میخواهید بدانید یک لات نامبر مشخص از یک ماده اولیه در تولید چه محصولاتی مشارکت داشته یا اینکه بدلیل بازخورد منفی یک محصول در بازار می خواهید عوامل تولیدی آن بچ را شناسایی کنید ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

با کمک ERP های تخصصی شما میتوانید تمام این پیچیدگی ها را ساده کرده و به راحتی به اطلاعات مرتبط با  منابع تاثیر گذار در تولید هر بچ دست پیدا کنید. در نرم افزار یکپارچه برهان پیاده سازی مفهوم تولید بچ محدود به یک سیستم نمی شود و  زیر سیستم های کنترل تولید، کنترل کیفیت، انبار و ردیابی و... نیز مشارکت دارند.

سیستم کنترل تولید برهان با در نظر گرفتن حساسیت های این موضوع، برای شرکت هایی که تولیدات آن ها بر پایه بچ می باشد این امکان را فراهم کرده که اطلاعات تمامی فعالیت ها و منابع مشارکت کننده در بچ تولید را از زمان آغاز تا پایان به شکل کامل اطلاعات گردآوری و مستند نماید؛ حتی اگر برای یک محصول تنها یک BOM تعریف شده باشد و مواد اولیه آن نیز از تامین کنندگان مشخص گردآوری شود، سیستم کنترل تولید برهان می تواند شماره لات نامبرهای مواد اولیه مشارکت کننده در تولید را به تفکیک هر بچ (سری ساخت)شناسایی نماید. پرسنل مشارکت کننده در تولید، ایستگاه و ماشین آلات تولیدی، مواد اولیه به تفکیک لات نامبر، فعالیت های انجام شده روی هر بچ نامبر به همراه زمان تولید، میزان و نوع ضایعات حاصل شده از تولید، توقفات پیش آمده و ... برای هر سری ساخت به شکل مستقیم نیز قابل شناسایی است؛ تا جایی که مدیران فرآیند می توانند با ارسال یک پیامک به سامانه درون سازمانی خود، تمامی اطلاعات مرتبط را دریافت نمایند.

برهان برای پوشش فرآیند بچ هر محصول امکان ویژه ای را نیز در اختیار شرکت های صاحب فرآیند بچ گذاشته و آن شناسایی شبکه توزیع هر کارتن یا بسته از بچ(لات)نامبر ساخته شده است. شما می توانید تولیدات خود را سریالیزه کرده و بعدها بررسی کنید که هر محصول بسته بندی شده(با بارکدیکتا) به دست چه کسانی رسیده است که البته به این موضوع در مقاله ای دیگر پرداخته می شود.

در صورتیکه خواهان محاسبه بهای تمام شده کالای فروش رفته به تفکیک هر بچ می باشید، یا میخواهید سود و زیان هر بچ را به شکل مجزا شناسایی کنید با ما تماس بگیرید.


مقالات مرتبط
نرم افزار فرآیند محور برهان

نرم افزار فرآیند محور برهان

استقرار نرم افزار کنترل تولید

استقرار نرم افزار کنترل تولید

کپی و انتقال اسناد برهان

کپی و انتقال اسناد برهان

دیدگاه شما

لطفا فرم را تکمیل فرمایید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Thank you! Your message has been sent.
Unable to send your message. Please fix errors then try again.