بهبود فرآیند تولید محصولات آرایشی با کمک ERP

بهبود فرآیند تولید محصولات آرایشی با کمک ERP

تاریخ انتشار :

.

بهبود فرآیند تولید محصولات آرایشی با کمک ERP

بهبود فرآیند تولید محصولات آرایشی با کمک ERP


فرآیند تولید محصولات آرایشی یکی  از پیچیده ترین و منظم ترین فرآیندهای تولیدی است. همان طور که می دانید این محصولات تاثیر مستقیم روی سلامت مصرف کنندگان آن دارد. هم برای مصرف کننده و هم برای تولید کننده این موضوع که مواد تشکیل دهنده محصولات از کجا تامین می شود و چه تأثیری بر سلامت جسم و دنیای اطراف ما می‌گذارند بسیار با اهمیت است. علاوه بر این استفاده از فرمول های تولید محرمانه، در کنار استفاده از سیستم های یکپارچه ای که در عین یکپارچگی محرمانگی و به روز بودن فرمولاسیون تولید حفظ شود، خود برای شرکت ها در زمان پیاده سازی تناقض ایجاد میکند(که البته ما برای این موضوع راهکار داریم). سیستم‌های برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا کنترل قابل اتکاتری در مورد آنچه در خطوط تولید روی می دهد داشته باشند. آنچه در این نوشتار ارائه شده است، ماحصل بررسی کارشناسان برهان نوین در پیاده سازی سیستم های ERP در چندین مجموعه تولیدی در کشور با نگاه ارائه BEST PRACTICE  می باشد. در ادامه به بررسی برخی از ابعاد این موضوع پرداخته می شود.

اطمینان خاطر از تامین کنندگان مواد اولیه: اینکه مواد اولیه تشکیل دهنده محصولات شما از کجا تامین می شود، برای ادامه حیات کسب و کار شما بسیار حیاتی است. به عنوان صاحب یک کسب و کار، شما دائما به دنبال بهبود کیفیت مواد اولیه و پیدا کردن سورس های جدید هستید که البته این موضوع ارتباط مستقیمی با این موضوع دارد که آیا می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید یا خیر؟
اگر جایگزین های مناسب برای مواد اولیه خود نداشته باشید ممکن است در حین فرآیند تولید با بدقولی ها یا تغییر کیفیت محصولات خود بخشی از بازارتان را از دست بدهید. با کمک سیستم تدارکات و تامین می توانید نسبت به ارزیابی تامین کنندگان خود اقدام نمایید.

شناسایی عناصر درون سازمانی تولید کالا: با ERP موثر و دقیق، شرکت شما می تواند منابع درون سازمانی که در تولید یک سفارش تاثیر گذار بوده اند را به بهترین نحو شناسایی و  ردیابی کند. اگر بتوانید برای مواد اولیه خام  سیستم ردیابی را فعال کنید و موجودی مواد اولیه را بر اساس ردیابی های تعیین شده مدیریت کنید، ریسک عملیات تولید شما به حداقل می رسد. علاوه بر این، یک سیستم مدیریت زنجیره تامین اثر بخش می‌تواند به شما کمک کند تا در ارتباط با تاریخ ورود، شماره آزمایشگاه، زمان تولید،  میکسر ها و منابع(نیرو انسانی، ماشین آلات، مواد، روش تولید ) تعیین کننده در تولید محصولات در هر لحظه اشراف اطلاعاتی داشته باشید. راهکار برهان نوین برای این بخش بهره مندی از ماژول های کنترل تولید، ردیابی، انبار، کنترل کیفیت و تامین است.

تجزیه و تحلیل دقیق داده های مرتبط با تولید و فروش محصول: سیستم های ERP علاوه بر کمک به مدیریت زنجیره تامین، خود به شما امکان ارزیابی داده های مرتبط با گردش محصول را نیز می دهند. با نگاهی عمیق تر به ارقام فروش خود و آنچه مشتریان در مورد محصولات شما فکر می کنند، تصمیم گیری های حیاتی در مورد محصولات خود را بسیار آسان تر اخذ خواهید کرد. شرکت‌ها می‌توانند از داده‌ها برای متوقف کردن محصولات نامطلوب یا کم حاشیه استفاده کنند، بخش های ناکارآمد را برجسته نموده، ضایعات حداقل شده و از داده‌های فروش برای سرمایه‌گذاری در محدوده محصولات جدید استفاده نمایند. با استفاده از یک ERP موثر و قابل اعتماد، می توانید فرآیندهای تولید خود را به گونه ای تنظیم کنید که بسیار کارآمدتر و سودآورتر شوید.

امور مالی خود را ساده تر کنید: استفاده از ERP اغلب با طیف وسیعی از ویژگی های مازاد همراه است. یکی از این ویژگی های پیاده سازی یک ERP کارآمد مدیریت امور مالی و آگاهی لحظه ای از وضعیت مالی شرکت است. علاوه بر این، با پایش ورودی ها و خروجی ها، می توانید ببینید که در چه جایی می توانید هزینه های خود را کاهش دهید و از کجا می توانید از درآمدهای بالقوه استفاده کنید. یک ERP فقط در مورد بهبود تولید شما نیست، بلکه می تواند بهره وری مالی را نیز بهبود بخشد. پیشنهاد برهان نوین برای این بخش بهره مندی از سیستم مدیریت نقدینگی در کنار ماژول های حسابداری، خزانه داری و فروش است.

مدیریت ارتباط با مشتری: بسیاری از نرم‌افزارهای ERP یکپارچه اغلب دارای ویژگی‌های ارتباط با مشتری (CRM) هستند که می‌تواند بر فرآیندهای تولید شما نیز تأثیر بگذارد. با پیگیری اطلاعات مرتبط با خریدهای مشتریان، می توانید از داده ها برای فعالیت های حفظ، فروش، فروش متقابل و حتی تولید محصولی استفاده کنید که مشتریان شما آن را دوست دارند و هر از چند گاهی از شما آن را خرید خواهند کرد.

فروش آنلاین: یکی از بخش هایی که توسط برهان نوین برای شرکت های فعال در حوزه تولید محصولات آرایشی در بخش توسعه شبکه فروش ایجاد شده، پنل فروش آنلاین است. علاوه بر این تامین کنندگان محصولات آرایشی می توانند با کمک پنل فروش به نمانیدگان امکان دریافت سفارشات فروش خود را ساده سازی کنند. هر نماینده با اکانت خود لاگین می کند و مقدار مورد نیاز محصولات خود را ثبت می کند.

برای آشنایی بیشتر با دستاوردهای برهان نوین در برای شرکت های تولید کننده محصولات آرایشی با ما تماس بگیرید.


مقالات مرتبط
نرم افزار فرآیند محور برهان

نرم افزار فرآیند محور برهان

استقرار نرم افزار کنترل تولید

استقرار نرم افزار کنترل تولید

کپی و انتقال اسناد برهان

کپی و انتقال اسناد برهان

دیدگاه شما

لطفا فرم را تکمیل فرمایید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Thank you! Your message has been sent.
Unable to send your message. Please fix errors then try again.