گزارش مرور حساب

یکی از گزارشات معروف سیستم حسابداری گزارش مرور حساب است. در این گزارش امکان دریافت گزارشات تراز در سطح ساختار حساب به شکل همزمان از بالاترین سطح تراز تا پایین ترین سطح تراز و بالعکس وجود دارد. مرور حساب علاوه بر تراز(خلاصه حساب) در هر سطحی که باشید می توانید گزارش گردش حساب(با فیلترهای مانده در خط، مانده از قبل و حساب های با مانده) را نیز دریافت کنید.
در پنل فیلتر گزارش مرور حساب هر گزینه ای انتخاب شود اطلاعات درهمان سطح و به شکل تراز 4 ستونی بر اساس بازه زمانی انتخاب شده و سایر فیلتر های تعیین شده نمایش داده می شود. در صورتیکه از حسابداری تجمیعی استفاده کنید با انتخاب شعب متعدد می توانید گزارش مرور حساب شعب را به شکل چهار ستونی و تجمیعی دریافت نمایید. گزارش مرور حساب ها می تواند در بازه های زمانی متعدد تراز آزمایشی چندین ساله  را همزمان نمایش دهد.
یکی از مهم ترین ویژگی های تعبیه شده روی این گزارش امکان Drill-Down در پنجره نمایش اطلاعات است . روی هر سطحی قرار گیرید، با انتخاب ردیف یا ردیف های مورد نظر (با کمک کلید کنترل روی کیبورد می توانید چندین ردیف را همزمان انتخاب نمایید) در پنل نمایش اطلاعات و استفاده از یکی از آیکون های  پنل فوقانی بالا می توانید اطلاعات را در سطح جدید پیمایش نمایید. این گزارش به صورت فرمی است و همانند سایر گزارشات فرمی برهان امکان دستیابی مستقیم به فرم سند حسابداری، فرم سیستم صادرکننده سند از زیر سیستم ها (مثل فاکتور خرید، فاکتور فروش، فرم دریافت چک)و همچنین نمایش گردش اسناد (گروه-کل-معین-تفصیل 1 تا 15) وجود دارد. در گزارش مرور حساب دسترسی در سطح رکورد رعایت می شود و معین و تفصیل هایی نمایش داده می شود که کاربر به آن دسترسی دارد(مشروط به فعال سازی دسترسی در سطح رکورد حساب های معین و یا تفصیل). در صورتی که از ارزهای متفاوت استفاده می شود، می توان تراز ارزی بر اساس ارز مورد نظر در ترازهای متعدد دریافت نمود.
امیدواریم بعد از مشاهده این ویدئو بتوانید به سوالات زیر پاسخ دهید:
- نحوه دریافت گزارش تراز در سطح گروه، کل، معین و ...
- نحوه دریافت گزارش گردش از گزارش مرور حساب
- نحوه دستیابی به فرم سند حسابداری از گزارش مرور حساب
- نحوه دستیابی به فرم زیر سیستم ها از گزارش مرور حساب
- نحوه ارسال به اکسل از گزارش مرور حساب و ...
برای آشنایی بیشتر با قابلیت های این گزارش به بخش گزارشات مراجعه فرمایید.


3 661
دوره های مرتبط
تنخواه در نرم افزار خزانه داری برهان | خزانه داری

تهیه گزارش فصلی فروش در سیستم برهان

گزارش آنالیزگروهی | حسابداری

آشنایی با قابلیت های گزارش ساز برهان